A kreatív játékokat támogató Creative Steps című angol magazin idén is megválasztotta az év legjobb játékait, melyek elnyerték a Creative Play Awards díjait. Nézzük, milyen játékokra érdemes lecsapni a lista alapján!

A díjakat az alábbi kategóriákban hirdették meg: beltéri, kültéri, multimédiás, alkotó tevékenységhez köthető, fiús kézműves, lányos kézműves, szerepjáték, tananyag, könyv és speciális igényű gyerekeknek szóló játékok. A kategóriákon belül korcsoportok szerinti alkategóriák is létrejöttek.

A beltéri kategória győztesei között találunk többfunkciós fürdőjátékot, fa építőszettet és kreatívgyurmát. A kültéri játékok közül népszerűek a rollerek, akadálypályák, de a kilőhető rakéták is. Az elektronikus kütyüknél a gyerekekre szabott okoseszközök és a robotok taroltak, míg a művészeti kategóriában homokgyurmát és különböző filceket látunk az élvonalban.

A verseny kreatív védnöke külön kategóriát adott a fiús és a lányos kézműves készleteknek. Míg a lányoknak szóló játékok között textilfestő és körömdíszítőszettek győztek, addig a fiúknál a kézzel összeszerelhető robotok és autók vitték a prímet. A verseny nagy hangsúlyt fektet a készségfejlesztés minden területére. Így nem meglepő, hogy a képzelőerőt megdolgoztató szerepjátékok külön kategóriában indultak. Itt gyerekmosógépet és fából készült gyümölcsszettet ítéltek győzelemre.

A könyveknél a tavaszvárás, az építkezés és a divat témák ihlették meg a zsűrit a leginkább, míg a tananyagoknál erdei iskolához való ötletgyűjteményt és geometriai formákat látunk. Az utolsó kategória a legkülönlegesebb; a speciális tanulási igényeket kiszolgáló játékok két korcsoportjában is Headu játékot hirdettek győztesnek. Három éves kor alatt a szótanuló kártyák a befutók, míg az óvodás korcsoport számára a Modell & Hobby-nál is kapható Történetmesélős játékot ajánlja a zsűri. Ezzel a játékkal a gyerekek képzelőereje, verbális készsége és logikai gondolkodása egyszerre erősödik. A Headu játékokat egytől egyig pedagógusok és fejlesztéssel foglalkozó szakemberek tervezik, így a márka a gyermekek készségfejlesztésének szinonimájává vált. Ezeknek a játékoknak minden kisgyerekes család polcán ott a helyük, hiszen a játékos tanulás a legjobb út a sikeres felnőttkor felé.