A Modell és Hobby csapata nekivágott a nagy útnak és meg sem álltak egészen Nürnbergig, ahol idén 71. alkalommal rendezték meg a hatalmas Spielwarenmesse játékkiállítást, ahol január 29 és február 2 között ismerkedtünk a legújabb játéktrendekkel.

A kiállítás 70 ország játékújdonságaiba és fejlesztéseibe engedett bepillantást a híres márkák, piacvezető óriáscégek és független gyártók/forgalmazók bemutatásában. A következő évek játéktrendjeinek megalakulása mellett, itt kerítenek sort a szakma jövőjét befolyásoló üzletek megkötésére is.

Az újabb generációk igényeinek kielégítésére szolgáló játéktrendek megállapítása már egyszerű feladatnak számít, hiszen a fizikai játékok egyre inkább háttérbe szorulnak a digitális játékformák mögé. Akár a mobilos, akár a számítógépes, vagy konzolos játékokról beszélünk, a gyártóknak fel kell venniük a versenyt ezekkel. A rendezvény úgy tűnt beigazolja majd azt, hogy a játékipar ezt a rögökkel teli utat sikerekkel, gond nélkül fogja venni.

Az interaktív játékok és robotok térnyerése végeláthatatlan méreteket öltött, hiszen a gyerekek egyre korábban kezdik a digitális világba való beilleszkedést. Ez az elkövetkezendő években sem indul hanyatlásnak, amellett, hogy a retro játékok, valamint a valósággal és applikációkkal operáló fúziós játékok is aranykorukat élik. Hatalmas üzleti lehetőséget látnak a gyártók a két világ összevonására, ugyanis a Fornite akciófigurák eladása túlszárnyalta az elképzeléseket és a régi játékok új köntösbe való öltöztetése is működő koncepciónak bizonyult. A két legyet egy csapásra mondás is értelmet nyert, hiszen amellett, hogy a trendek az új generációhoz egyre inkább közelebb idomulnak, a környezetvédelem is bátran kimondható fogalom lett a játékiparban, amihez a fúziós játékok igencsak hozzájárultak.

A környezettudatosság mellett, a kiállítás főbb témái közül kiemelkedett a fogyatékkal vagy betegséggel küzdők iránti tolerancia („Be You!”) is. Az ökológiai vagy újrahasznosított anyagból készült termékek is hatalmas szeletet vágtak ki a rendezvény tortájából, amit a nagyérdemű csak úgy habzsolt.

A kicsomagolás élménye ismét hullámként söpörte végig a rendezvényt. A meglepetésszerű játékok, melyek kibontása igencsak kalandos, még mindig hódít a gyerekek körében, sőt a képlékeny, gyúrtható és alakítható anyagok ideje sincs leáldozóban. Az új slime-ok, különleges anyagok nem csak önmagukban jelentenek slágert, de egy-egy játék ezekkel kiegészítve észbontó népszerűségnek örvend.

Összefoglalva a digitális vagy ezzel a dimenzióval fuzionáló játékok virágkorát éljük. Emellett éles kontraszt ugyan, de a retro játékok felújítása is legalább annyira megmozgatja a gyerekeket, mint a kicsomagolós meglepetésjátékok, furcsa, slime-os anyagokkal kombinálva. Szerencsére a játékipar is kezd egyre jobban bekapcsolódni a környezettudatos bolygószemlélet gyakorlásához, így a Földbarát játékokra is vár a reflektorfény a közeljövőben.