Az utóbbi időben a szülők belekóstolhattak az otthoni tanítás örömeibe és nehézségeibe. Azonban még a leglelkesebb szülők sem képesek pótolni az iskola fejlődésre ösztönző módszereit és közegét.

Az úgynevezett STEM játékokról kevesebb szó esik, mint amennyit érdemelnének. A mozaikszó a tudomány, technológia, mérnöktudomány és matematika szavak angol megfelelőinek kezdőbetűiből áll össze. A kategória magába foglalja mindazon játékokat, amik a tudományos érdeklődésre és a mechanika iránti kíváncsiságra alapoznak. Az ilyen játékok nem kizárólag a kis tudóspalántáknak nyújtanak jó szórakozást, hanem bármelyik gyerekből képesek kihozni a kis kémikust, autószerelőt vagy éppen csillagászt.

A Nürnbergi Nemzetközi Játékvásár kimutatásai alapján a STEM játékok eladása Nyugat-Európában fokozatosan, ám alacsony ütemben, nagyjából 2-2%-kal növekedett 2014 és 2019 között. Az idén azonban rengeteg család szembesült azzal a problémával világszerte, hogy az ideiglenesen felfüggesztett vagy a digitalizációra átállt iskolák miatt gyermekük hátrányt szenvedhet az oktatásban. Ez az aggodalom megmutatkozott a játékpiac ezen szegmensében: egyes országokban akár 8-10%-kal is megnőtt a STEM játékok eladása.

A STEM játékok helyzete nem egyszerű a mai világban, ahol a gyerekeket képernyők veszik körbe. A könnyen megszerezhető ingerek helyett egy ilyen játékkal le kell ülniük, és használniuk kell a fejüket. Talán elsőre nem tűnnek olyan mókásnak, mint egy színes videójáték, de ha ráéreznek a gondolkodás és a felfedezés örömére, az sokkal nagyobb segítség lesz a fejlődésükben.

Mivel az iskolák működése továbbra is bizonytalan, az pedig egyelőre felmérhetetlen, hogy milyen hatása lesz a gyerekekre a rendhagyó féléveknek, a STEM játékokra való kereslet feltehetőleg csak nőni fog.